31.07.2018

Zapewne wiele osób z niepełnosprawnością ruchową przed wyruszeniem w podróż dłuższą lub krótszą bierze pod uwagę sposób dotarcia do miejsca docelowego. Bardzo długo w takich sytuacjach korzystałam z samochodów osobowych i uprzejmości bliskich lub znajomych. Końcem czerwca wyruszyłam do Opola Polskimi Kolejami Państwowymi i się nie zawiodłam. Zapisy o udogodnieniach dla niepełnosprawnych naprawdę działają. Zgodnie z informacją zawartą w sieci o czasie oraz sposobie pomocy w podróży poinformowałam przewoźnika z kilkudniowym wyprzedzeniem. Pozostało tylko czekać. W dniu wyjazdu, kiedy przyjechał mój pociąg linii Intercity, panowie z obsługi wysunęli rampę wewnętrzną znajdującą się w wagonie. Swobodnie po niej wjechałam i już jedną nogą byłam w stolicy polskiej piosenki. W zakupionym przedziale znajdowało się szerokie miejsce dla osoby poruszającej się na wózku. Sama podróż minęła błyskawicznie. Nazajutrz na drogę powrotną wybrałam linie Pol Regio. W środku była tak zwana niska podłoga podobna do tej, którą spotykam w miejskich autobusach czy tramwajach. Po ponad godzinnej jeździe zmęczona, ale i szczęśliwa jednocześnie wróciłam do domu.

Ewa Leśniak